tisdag 20 oktober 2009

Sjukdom..

Säg inte att jag håller på att bli sjuk igen. Jag blir galen på detta. Och ändå är jag bara 25 år. Tänk hur det känns att vara 90. Då måste ju sjukdomen vara så mycket mer närvarande än vad den är för unga människor. Jag menar, då ligger man ju på kanten till döden och döden föregås av insjuknande (ifall man inte dör knall och fall så klart). Jag fick ont i huvudet under dagen och nu känner jag någon konstig smärta i magen. Och nej, jag är inte gravid.

Har vid sidan av hindi blivit riktigt sugen på att lära mig arabiska. Malmö måste ju vara det bästa stället att lära sig detta språk, vid sidan om mellanöstern. Och tänk vad användbart det kommer att bli i framtiden. Åh vad jag älskar denna stad, detta lilla Irak.

2 kommentarer:

CB sa...

ja, fast en 90-åring lär ha bättre försvar mot i alla fall en del virussjukdomer. Det säger dom ju iaf om svinis... krya på dig! :)

Marianne sa...

Jo Svinis verkar riktigt obehaglig för oss ungdomar :( Hoppas bara man inte dör av vaccinet! (Tack)